13. maaliskuuta 2015

PIENTÄ TULEVAISUUTTA


Viime sunnuntaina vietettiin ihanaa naistenpäivää. Me suunnattiin ihanan Emilian kanssa Helsinkiin tuota päivää viettämään ja voin sanoa, että yksi ihanista päivistä mitä oon viettänyt ♥ kiitos seurasta muru vielä kerran :) Kirjottelen kuvien kera tuosta päivästä vähän myöhemmin kunhan saan valokuvat käsiini. Oon nyt pysytelly blogista pois ihan suosiolla jokusen päivän, koska arvatakkin saattaa niin töihin paluu toi takaisin stressin ja kiireen, josta alan taas pikku hiljaa toipua. Oon nähnyt kavereita ja saanut ajatuksia sitä kautta muualle, parasta rentoutumista arjen keskellä. Nyt on myös lopulliset päätökset kaikkien asioiden suhteen tehty, joten uskallan paljastaa ne täälläkin.

Mä puhuin pitkään, että tän vuoden suurin haave on päästä opiskelemaan. Oon miettinyt aloja, mitkä mua kiinnostaa ja oikeasti saanut miettiä pääni puhki mikä se the tulevaisuuden ammatti olisi. Punnitsen edelleen kahden vaiheilla; haluanko hätäkeskuspäivystäjäksi vai kenties opettajaksi. Siinä ne nyt sit paljastettiin, mun suosikki alat mihin haluan tulevaisuudessa. Kaksi täysin erilaista aivan poiketen toisistaan, mutta molemmat kiinnostaa mua todella kovasti.

Tänä vuonna ei voi enää hakea hätäkeskuspäivystäjäksi, sillä hakuaika päättyi tammikuussa. Olin tietoinen tuosta ajasta, mutta jätin kuitenkin vielä hakematta. Opettajan koulutukseen alkaa haku ensi viikosta eteenpäin, mutta pitkän pohdinnan jälkeen oon tullut siihen tulokseen, että en hae vielä sitäkään !


Haluan todella kovasti opiskelemaan, mutta erinäiset syyt joita en voi tänne kirjoittaa on pakottanut mut tekemään nyt sellaisia ratkaisuja, mitkä ei todellakaan naurata nyt mutta toivottavasti sitten ensi vuonna. Oon nuori vielä ja mahdollisuudet hakea opiskelemaan on vielä monia vuosia, mutta tiedätte varmasti kun hinku päästä takaisin opiskelujen pariin on niin suuri, että mistään muusta ei varmaan enää puhukkaan niin tämä päätös tuntuu todella haikeelta !

Työnteko ei ole vielä mua varten, mutta vielä täytyy vuosi sitä kuitenkin tehdä. Mä luulen, että vaikka tää päätös opintojen lykkäämisestä tuntuu nyt pahalta niin mä jotenkin tiedän, että tästä työvuodesta on silti tulossa ihan kiva. Mä yritän ton keväisen auringon myötä pysyä positiivisena, kaikella on tarkoituksensa :)

Saan salille kortin ensi viikolla, ulkona paistaa ihana aurinko, pääsen tapaan mun ystäviä ja viettään aikaa perheen kanssa. Unirytmi on saatu kuntoon ja aamuisin jää kivasti aikaa rauhassa heräillä ja laittautua, ei minkäänlaista kiirettä. Kyllähän tää elämä onkin ihan kivaa, vaikka toisina päivinä ei siltä tunnukkaan ;) ehkä se on tää kevät mikä tuo tätä energiaa. Loistavaa viikonloppua teille ♥

18 kommenttia:

  1. Voimuru♥ mie jo mietinkin että mitähän siulle kuuluu kun ei ole täällä näkynyt vähään aikaan! Sie oot kuule nuori vielä niin sitä aikaa opiskella on vaikka kuinka paljon! :) miekin oon aivan hukassa että mitä mie oikein rupeen tekemään tulevaisuudessa ja itsekkin painin muutaman alan välillä, että kumpaa haluisin opiskella vai haluunko kumpaakaan! :f oon vähän hukassa. Mutta elämässä mennään koko ajan eteenpäin, niin kyllä ne asiat siitä lutviutuu ajan kuluessa omalle suunnallensa :) ihanaa viikonloppua Emilia, oli hirmu kiva lueskella siun ajatuksia!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana kuulla, että joku on kaivannut mua takas tänne ♥ ollaan yhdessä hukassa näiden meidän opinto pohdintojen kanssa. Tää on osaltaan tosi raskasta, mutta toisaalta antaa ajan kulua ja näyttää mitä se tuo tullessaan niin ehkä ne ajatukset siitä sitten valkenee :) ihanaa viikonloppua sulle murunen, kiva kun kommentoit ♥

      Poista
  2. Loistavaa viikonloppua sinullekkin :)<3

    VastaaPoista
  3. Kiitos kuule vaan ittellesi murmeli viime viikonlopusta ja kaikista iloisista illoista, mitä nyt ollaankaan vietetty♥:] Susta on tullut tosi nopeesti mulle sellanen yks ykköskamu<3 8)
    Noi tulevaisuuden pohdinnat ressaa myös täällä, toisaalta haluaisin kouluun, toisaalta en... ;-|

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän illat ja reissut on ollut kyllä niin parhautta että ei voi kyllä muuta sanoa ♥ susta on myös tullut yks mun ykköskamuista, jolle kertoa kaikki jutut ;)♥ yhdessä pohditaan tulevaisuutta, meillä on onneks aikaa vielä rutkasti miettiä... nuoria vielä ollaan !

      Poista
  4. Voi, kyllä siulla on vuodessa aikaa vielä miettiä päätöstäsi ja ehkä ajatuksesi jopa selkiytyy enemmän kun ei ole kiire päättää heti :) kumpikin ammatti kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta! ihanaa että jollain on noin kova hinku opiskelemaan, itse valmistun ihan piakkoin merkonomiksi ja en ainakaan heti ole lähdössä mihinkään :D en vain osaa päättää mitä haluaisin vielä opiskella jos koulun penkille joskus palaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä, parempi miettiä tarkkaan ja vaikka sen vuoden pidempään kuin nyt tehdä hätiköityjä päätöksiä, jotka ei ehkä ookkaan hyviä :) Mä muistan myös kun valmistuin vuosi sitten, että ei tullut ihan ekana lähtee heti koulunpenkille mutta näin se vuodessa vaan muuttuu :D rauhassa myös sä mietit siellä ja palaat sitten takas opiskelujen pariin kun siltä tuntuu :)

      Poista
  5. Kiva kuulla kuulumisiasi ja hienoa huomata, että olet saanut mietittyä opiskelumahdollisuuksiasi. Toisaalta tuo vuosi voi kuitenkin vielä olla ihan hyvä aika miettiä, sillä kuten Tuulikin sanoi niin luultavasti ajatuksesi jopa selkiytyy kun saat vielä ihan rauhassa miettiä asiaa. :) Pakko vielä sanoa, että aivan ihanat nuo kuvat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo toi taitaa olla ihan totta, saa ainakin rauhassa miettiä eikä tuu sitten tehtyä hätiköityjä päätöksiä :) Kiitos kovasti, kuvat kyllä onnistu aika hyvin ♥

      Poista
  6. Hei millä muokkaat ig kuvista tommosia laatikoita? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muokkaan niihin nuo valkoiset reunat Pixlr -nimisellä kuvanmuokkausohjelmalla :)

      Poista
  7. Näkee että tykkäät valokuvata! Aivan ihania kuvia ja kirjoitat kauniisti = taidan jäädä seurailemaan !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana kuulla, että mun valokuvaus innostus näkyy kuvista :') Kiitos kovasti ihanasta kommentista, sait kyllä mulle hymyn huulille ♥ tervetuloa seurailemaan :)

      Poista
  8. tää oli ihanan positiivinen postaus! :) ihania kuvia myös!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos kovasti Mary, tarkoitus olikin välittää tästä pientä positiivisuutta ja hyvä että se on näkynyt :)

      Poista
  9. Hei aivan ihana postaus taas! :)
    Haastoin sut mun blogissa, käyhän kurkkaa: http://lauramarian.blogspot.fi/2015/03/kysymyshaaste.html :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että kiitos kovasti, sä se aina laitat niin ihania kommentteja :') otan haasteen ehdottomasti vastaan !

      Poista