28. huhtikuuta 2014

MIKSI MINÄ ?

Blogin Facebook sivuilla heitin ehkä huumorilla erään asian, joka jäikin vaivaamaan mun mieltäni ja pahasti. Tää saikin mut aika mietteliääksi. Huomaan jännittäväni koko ajan ihan kuin jotain olisi sattunut. Säikyn herkästi, jos joku tulee nopeasti selän takaa ja esimerkiksi vahingossa koskee muhun ohi mennessään. Miksi?



Mä olen saanut jo useamman viikon aikana viestejä facebookissa täysin tuntemattomilta ihmisiltä, joissa kysellään kuulumisia, pyydetään että voidaanko nähdä ja kehutaan ihan hirveesti. Eihän tää olis ongelma eikä mikään.... mutta nää herrat sattuu oleen lähempänä 40-50v... miten tuo herra Lontooosta, joka selvällä englannin kielellä laittaa mulle viestiä ja pyytää tapaamaan luulee, että mä jotenkin reagoisin tohon jotenkin? Luuleeko se tosissaan, että vastaan sille? Mitä sen päässä liikkuu vai liikkuuko mikään?

Jo pitkään on kirjotettu kuinka pedofiilit sun muut pikkusen päästä kipeet ihmiset laittelee facebookeissa viestejä ja ehdottelee tapaamisia... hieman harmittaa, että minä ja monet muut on joutunut tälläisen kohteeksi. Älkää ikinä vastatko heille mitään, älkääkä vain sopiko mitään. Itsekkin päätin vain luettuani ne kaikki viestit poistaa kaikki viestikeskustelut. 


Jäin kuitenkin miettimään asiaa. Oon tälläisissä asioissa todella herkkä, ajatuskin tuollaisesta ukosta ahdistaa ja tekee olon epämukavaksi... Sanoin ääneen töissä tänään, että oon onnellinen, että eilisten viestien jälkeen sain tänään mennä töihin ja vaihtaa ajatukset muualle. Vaikka mitään ei ole vielä sattunut niin aina on olemassa sekin riski... Joku pitää mua tyhmänä, pelkurina, outona ja haukkuu siitä, kuinka valitan pelkistä viesteistä... minä olen tälläinen !

Onko teille kellekkään koskaan käynyt näin?

Näitä ihmeellisiä ja epäilyttäviä ihmisiä on ilmestynyt mun elämääni ihan liikaa nyt pienen ajan sisään ja oonkin ihmetellyt että miksi... mistä ne löytää mut? 

Lisäksi instagramiin on yhtäkkiä ilmestynyt joku sellainen seuraaja, että ei tee hirveesti mieli päivitellä instaa... varsinkin kun mun seuraaja luvut ei oo vielä mitään kovin suuria...  jos kurkistatte seuraajiini, saatatte ymmärtää lähes heti kenet sieltä haluaisin pois.... saako niitä mitenkään estettyä?

Onneksi te ootte täällä, saan kertoa asian ku asian tänne ja te ymmärrätte. Ootte parhaat lukijat ikinä, iso kiitos teille ♥



something different FACEBOOKISSA
something different INSTAGRAMISSA

12 kommenttia:

  1. Hyi, ihan kamalaa!
    Instagramissa pystyy estämään. Mulla ainakin se tapahtuu painamalla ihmisen jonka haluan estää nimen läheisyydestä kolmea pistettä ja sieltä löytyy vaihtoehto estä henkilö. Mulla voi olla eri versio sovelluksesta, mutta joka tapauksessa estäminen on mahdollista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti, apu tuli todellakin tarpeeseen :-)

      Poista
  2. mulle on kans jutellut jotkut intialaiset.. ei kovin mukavaa..
    ja kyllä instassa saa estettyä seuraajia! jostakin sieltä seuraaja asetuksista varmaankin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo ulkomaalaiset on kovia jutustelemaan, niin netissä kuin myös tulee välillä kadullakin... ei tosiaankaan kiva :-/

      Poista
  3. Ompas todella ikävää! Toivottavasti lakkaavat touhunsa Instagram käyttäjän estäminen; Mene seuraajan(tai ihan kenen vaan) profiiliin. → oikeassa yläkulmassa valikko (merkitty kolmella pisteellä, ainakin samsungissani)→ Siellä vaihtoehtona ESTÄ KÄYTTÄJÄ. Luulen että tämä poistaa samalla hänet seuraajista. Toovottavasti tästä oli apua. Jaksamisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kovasti neuvoista, sain hänet pois seuraajista eli kyllä oli apua :-) kiitos sulle <3

      Poista
  4. Tuo on ikävän tuttua et uppo-oudot ihmiset alkaa jutteleen ja pyytään tapaamista. :) Oon mä ihmisille vastaillutkin välillä mutta suoraan kieltäytyny tapaamisesta jos sitä on ehdotettu. Yksi poikkeus on vain ollut ja ekasta tapaamisesta asti ollaan tän poikkeuksen kanssa seurusteltu jo kolmatta vuotta nyt. :) Eli niissä tuntemattomissa voi olla hyviäkin puolia jos uskaltaa ottaa riskin, mutta se on kyllä totta että noi ikähaarukan 40-50 miehet on sellasia jota ihan suosiolla on hyvä vältelläkin jos tapaamaan pyytää. :) Instagramia minulla ei valitettavasti ole niin en tuossa estoasiassa osaa auttaa. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih ihanaa tuollainen, onnea teille kovasti <3 Kyllä mäkin tietysti jutustelen oman ikästen kanssa, jos ne jutteleen tulee mutta nuo iäkkäämmät saavat kyllä ihan suosiolla jäädä :-/

      Poista
  5. Hei! Toivottavasti täältä löytyis sulle apua https://help.instagram.com/426700567389543 jaksamisia sinne, toivotaan että tommonen loppuis ja aurinkoista kevättä sinne päin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti, kyllä oli apua :-) kiitos sulle ja ihanaa kevättä myös sinne <3

      Poista
  6. Ompa inhottavaa kuulla, että sulle on käynyt tuollaista.. :/ Pelko on täysin normaalia tuossa tilanteessa, sillä olisin itsekin varmaan aivan pelon partaalla.. Nuoria tyttöjä sentään ollaan! :-| Mutta toivottavasti sait jo instagramissa asian hoidettua ja facebookissahan on myös mahdollisuus laittaa profiili sellaiseksi, ettei tuntemattomat pysty edes hausta sua löytämään :-)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmh niimpä, kurjaa että tälläistä sattuu meille nuorille ja ihan hirvittää kuinka tuollaiset lähettelevät viestejä niille vielä pienemmille... Juu instassa sainkin asian hoidettua ja tuota facea täytyykin vielä vähän katsella :-)

      Poista