8. huhtikuuta 2013

ITSETUNTO HUKASSA?

Mulla on ihan ääärettömän huono itsetunto! Niin on varmaan monella muullakin tämä sama, että vihaa kaikkia valokuvia missä on, näyttää huonolta peilistä katsottuna, näyttää huonolta omissa vaatteissaan koska muilla on hienompia jne. Mulla on tää ja pahana sellasena!
Tää menee mun elämässä tiettynä ketjuna ja päällimäisenä mun itsetuntoo kolkuttaa ja pahasti SILMÄLASIT! Sain lasit ollessani 8 luokalla ja päivääkään en ole iloinnut niistä! Ne ei sovi mulle! Ei nyt eikä koskaan tulevaisuudessa! Ihan sama istunko koneella, teen ruokaa, vaihdan vaatteita tai meen ulos, ne on tiellä! Ne on koko ajan likaset ja päätä särkee sen takia aika pahasti! Pahemmin välillä särkee lasien kanssa kun ilman! Hassua, eiks sen pitäs mennä just toisinpäin? Kun vaan joskus keksin keinon ennen silmien leikkausta, millä pystyn edes osan päivää olemaan ilman laseja, oon niin onnellinen sillon! Ja kyllä... luit aivan oikein, kun olen tarpeeksi vanha, menen silmien laaserleikkaukseen, makso mitä makso! Haluan takaisin sen elämän, missä katsoin peilistä onnellisena siitä, että kasvot näyttävät kivoilta!
Toisena itsetuntoani kolkuttaa mun IHO! Ihailen kaikkia, kenellä on puhdas ja ihanan sileä iho! Ei epäpuhtauksia missään (niin ja huom. nyt puhutaan kaikista tytöistä, joilla on puhdas iho), ihanan sileä ja terveennäköinen iho! Minulla ei ole sellainen! Koko ajan kutiaa selkä, rintakehä, naama, kaula, olkapäät, kädet ja hartiat, koska ne ovat aivan mustapäiden ja finnien peitossa! Sain aikoinaan lääkäriltä rasvaa, jonka pitäisi ehkäistä tätä ja parantaa pahimmat pois, mutta juuri rasvan saatuania sain mikreenin estolääkkeet ja rasvaa ei saa käyttää, jos syö jotakin lääkitystä eli rasvatuupi jäi kaappiin odottamaan! Nyt kuitenkin päätin, että tänä kesänä, myös minulla on mahdollisuus käyttää olkaimettomia toppeja ilman ihmisten pahoja katseita, nauttia ihanasta auringosta kaupungilla ja rannalla ilman paksuja neuleita peittämässä selkää ja päätin, että varaan lääkärin tällä viikolla ja hoidan ihoni kuntoon ennen kesää! Pahimmassa tapauksessa siitä tulee kallista lystiä, mutta haluaako äiti, että itken huoneessani kauniina kesä päivänä sitä, että en voi mennä ulos, kun on niin kuuma, että neuleita ei voi pitää kun muut ovat rannalla paistattelemassa aurinkoo? Ja lisäksi tämä jatkuva selän kutiaminen alkaa ottamaan aivoon...
Kolmantena tulee tämä, mikä varmaan aika monella on eli VAATTEET! Tykkään mun hiuksista nykyään tosi tosi paljon ja varsinkin nyt kun on pidennykset, voin helposti vaihdella, haluanko lyhyemmät vai pitkät hiukset! Mutta vaatteet on mun jokapäiväinen ongelma! Kaappi täynnä vaatteita, miksi se näyttää niin yksiväriseltä ja tylsältä? Aina vannon itselleni ostavani jotakin värikästä, jonkun löysän paidan, jonkun raidallisen huivin, ihanan ison korun, vihreät housut jne. mutta koskaan en osta! Kun menen kauppaan, katson vain niitä samoja tylsiä yksivärisiä mustia ja valkosia toppeja, beigejä ja harmaita ja mustia neuleita, mustia housuja ja pieniä koruja! Huiveja olen onneksi pikku hiljaa alkanut ostamaan isoja ja näyttäviä, mutta olisi ihana kun olisi joku tyrmäävän värikäs ja ihana paita päällä tai ihana koru! Millähän saisin itseni ostamaan oikeasti sitä mitä haluan, en vain uskalla ostaa tai sitten jokin muu estää ostamasta näitä mistä haaveilen?!
Nämä asiat ovat kokonaisuutenaan syy siihen, miksi esim. blogissani ei näy kauheasti asukuvia ja minusta kuvia! En pysty laittamaan näytille sellaisia kuvia, joita katson kauhulla kotona, yleensä kuvien oton jälkeen selailen niitä läpi ja poistan ne heti! Siksi päivityksetkin ovat jääneet! Olen varma, että kun saisin tuon kauhean IHON kuntoon, uskaltaisin taas valokuvata asuja ja minusta saisitte enemmän kuvia tänne! Niin kuin varmasti huomaatte, bannerissa on kaksi kuvaa minusta ja molemmissa näkyy tuo kamalan punainen ja pilkullinen rintakehä! Yök! Suurin osa tässä kohtaa kattoo kuvia silleen, että: "niin mitä sitten?" mutta se asia on minulle iso ja elän tuon kauhean ihon kanssa 24/7! Suurin ärsytys on siinä kohtaa, kun kaverini tokaisee hänellä olevan yksi vaivainen pieni finni naamassa, katsoisi minun kroppaani ja miettii hetken!! No joo, vähän turhan kliseisesti sanottu...
Tuleeko taas liian synkee postaus? Haluan vain jakaa teidän kanssa asian, jonka kanssa painin päivittäin! Jos kenelläkään tulee mitään ehdotuksia/parannuskeinoja näihin luetelluihin asioihin tai joitakin tsemppaavia kommentteja niin otan niitä mielelläni vastaan, ilahtavat sanat olisivat tässä kohtaa aika paikallaan (: Olen iloisella miellellä koko ajan, kerroin vain ajatuksiani näistä asioista ja nämä ovat nyt minun ajatukset minusta itsestäni, en vertaa kehenkään muuhun ihmiseen! (:


8 kommenttia:

  1. Oot tosi nätti kaikesta tosta huolimatta, muista se ♥

    VastaaPoista
  2. Sä olet todella kaunis. Ja tykkään myös siitä pääsi sisällä liikkuu. Minun erittäin vaikeaan ihoon auttoi, siis oikeasti, Proactive. Vaikka on tv -shop tuote ja kallis niin suosittelen! Ostan omani sokokselta. Pari kk maksoin kk-rahasta jonka jälkeen vanhemmat alkoi sponssaamaan kun näkivät nopean vaikutuksen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, oot ihana, kiitos <3 Kiitos vinkistä, taytyis varmaan kokeilla jos kerran ollut vaikutusta (: Kiitos tuhannesti, ei kai pahitteeksikaan oo ostaa muutama kuukaus ja kokeilla (;

      Poista
  3. Jos vaan on varaa niin ehdottomasti kannattaa! Mä löysin blogisi muutama päivä sitten jonkun bloggarin lukulistalta ja tykkään. Ihanaa lukea täysijärkisen ihmisen blogia, nykyään kaikki tuntuvat käsittelevän raskauksia, teiniäitiyttä, biletystä ja sen sellaista. Tykkään kun kuulostat niin järkevälle. Sulla tuntuu olevan kaikki arvot kohdallaan. Kärsin itse siis myös ihostani ja se kyllä syö itsetuntoa. Mutta mun oma äitini sanoi että joka aamu pitää sanoa itselleen peilin edessä että olen minä, riittää että vain minä tykkään itsestäni. Ja hassulla tavalla tuo juttu toimii, jos joku bussissa tuijottaa , hoen tuota päässäni ja hymyilen tuijottajalle :) kiitos blogistasi, tätä tulen seuraamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis vau mikä ihanuus sä oot siellä (: kiitos ihan tuhannesti, en ees tiedä miten paljon mun pitäs sua kiittää <3 oot ihana! Toi pitää niin paikkaansa että kannattaa oikeesti itelleen hokee peilin edessä olevansa hyvä juuri sellasena kun on (: alottaa vaikka joka aamu toistamalla jotain positiivisia sanoja itestään niib eiköhän ala itsetunto nousemaan (:

      Päätin muuten juuri nyt kun illan käytin tossa olkaimetonta toppia, että tänä kesänä vaikka iho näyttäs miltä ni mä käytän just sellasia paitoja ku ite haluan enkä välitä muitten mielipiteistä tai pahoista katseista, asialle kun ei oikeen sinäänsä voi mitään kun esim mulla on perinnöllistä tämä niin miks tuomitseen ihmistä sen perusteella jos se kärsii iho ongelmista, tuskin kukaan siitä nauttii! (: Kiitos vielä sun ihanasta kommentista, oot ihana <3

      Poista
  4. ajattelin ny vastata tähän tällee vähä myöhässä ku huomasin että en ollutkaa vastannu sillo ku julkasit tän :) eli siis ootko tienny et aurinko vaikuttaa joskus positiivisesti ihoon? mulla itellä on aika huono iho silleen yleisesti, ja epillereiden alottaminen vähän pahensi sitä vielä, mut oon aina joka kesä huomannu että mun iho on aina paremmassa kunnossa ku oon ollu auringossa :) ja siis tietenki kasvojen ihoon vaikuttaa se että ei käytä niin paljoa meikkiä mutta siis muuhunkin ihoon se vaikuttaa :) ja ihon kuntoon vaikuttaa se että juo vettä paljon :) ja tosta ku puhuit että et haluais käyttää olkaimetonta toppia ihos takia, nii siitä voi oikeestaan olla hyötyäkin sitte ku sillo saa enempi aurinkoo :)ja oot oikeesti nätti iha sellasena ku oot eikä sun tarvi miettiä mitä muut aatteleesusta , ku yleensä tuntuu siltä et kaikki ajattelis pahasti itestä vaikka oikeesti tosi harva kiinnittää tarkasti huomioo mihinkää :) ja tsemppii sulle kaikkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana kommentti ihanalta ihmiseltä sieltä <3 Oon nyt muutaman viikon aikana huomannut kun auringossa on tullut oltua, että iho on parantunut ja paljon! Ja tämä kommentti sai mut vakuuttuneeks siitä, että aijon hankkia pari uutta toppia kesäksi ja myös käyttää niitä ilman että ajattelen muiden mielipidettä (: Veden säännöllisen juonnin oon alottanut nyt viikko sitten ja siitäkin on ollut jo ja paljon apua! Kiitos sulle ihana tästä (: Ihanaa kesää sulle <3

      Poista