17. helmikuuta 2013

SUNNUNTAIN SALITREENIT

Niin ihana alotus sunnuntai aamulle/päivälle (: Sali <3
Treenaaminen on mulle vasta alkuvaiheessa ja tosiaan korostan edelleen, että tarkotus ei ole laihduttaa ja treenata siihen sopivasti + oikee ruokavalio, vaan minun tarkoitus on saada voimaa ja kestävyyttä lisää + hyvää mieltä ja hyvä kunto!

10-12 mentiin liikuntahallille tohon viereiselle paikkakunnalle, ajettiin vaan se 15min! Alkulämmöt sai hyvin kun pelattiin ensin koko porukalla sählyä, minä tietysti ainoona tyttönä ;D Onneks oon siihen jo vuosien saatossa tottunut... Salille siirryin 11 aikaa ja siellä rehkittiin sitten tunnin verran!


Mä pääsääntösesti treenasit käsiä ja jalkoja! Koko treenaaminen koostu niistä! Menin vähän sikin sokin niitä laitteita ja siinä järjestyksessä ne tuleekin! Välillä tein jalkoja parissa laitteessa ja sit välissä jotain käsille ja toistepäin! Jokaisen toiston jälkeen pidin 30s tauon ja sarjoja tein 2 tai 3!

- Alatalja: 3*15 sarja, 15kg
- Reisiloitontajatalja: 3*15 sarja, 15kg
- Reisilähentäjä: 2*10 sarja, 15kg
- Ylätalja 3*15 sarja, 15kg
- Rintaprässi 3*15 sarja
- Reisiojennuslaite 3*10 sarja, 15kg
- Punnerrusprässi 3*5 sarja, ilman painoja
- Ojentajat 3*5 sarja, 4kg painoilla
- Juoksumatolla 3min sarja, 30s tauko, 2min sarja, 30s tauko ja vielä 1min sarja!

Kun olin ojentajat treenannut viimeisenä, päätin mennä vielä juoksumatolle ottamaan viimeiset treenit ja vedin kevyttä hölkkää 5min ajan!


Ihan lopuksi tietysti tärkein oli venyttely! Venyttelyt ajattelin vielä tehdä kertaalleen illalla ennen nukkumaan menoa!  Unohdin kotiin kuulokkeet, olisi ollut ihana kuunnella vielä musaa samalla, mutta onneksi siellä oli radio, mistä tulikin hyvää musaa koko tunnin ajan (: Treenin jälkeen oli tosi kiva ja ilonen fiilis, energiaa on ihan tuhottomasti ja vaikka muille jakaa! Keskiviikkona olis tarkotus lyhyen koulupäivän jälkeen suunnata oman kylän salille ja sunnuntaina taas tuonne missä tänäänkin oltiin! Alkuun aijon käydä sen pari kertaa viikossa salilla ja tehdä sit osan kotona kuten ne vatsat!


Sit tietty tää perus salikuva :D Ei mikään kaunis ilmestys mutta takuu siitä, että siellä on oltu! Ja tämä kuva otettu just ennen venyttelyjä! Ärsyttää kun pitää käyttää laseja salilla.... ne on vähän tiellä siellä, mut sit jos ottaa ne pois ni alkaa aivan takuulla päätä särkeen! Toivottavasti jaksatte lukee aina välillä näitä mun treeni päivityksiä! Ja kaikki apu ja neuvo otetaan vastaan!

Loppuun vielä muutama biisi jotka on mulle tän hetken hitti biisit ja ihanat sellaset <3






Mahtavaa viikonalotusta kaikille (: Mulla alkaa "koeviikko"/"koeviikot" meinaan mulla on tosi paljon kokeita tässä seuraavien viikkojen aikana, on rästejä ja sit niitä tän jakson kokeita! Eli bloggailu saa nyt tyystin siirtyä sivuun, mutta eihän tässä oo kun viikko niin on loma (;

4 kommenttia:

  1. Ei kannata lyödä mitään painomääriä lukkoon, koska joka kerta jaksat isommilla painoilla. Ja kannattaa esim. jos käyt 2 kertaa salilla niin tehä toinen jalka+vatsapäiväks ja toinen käsi+selkäpäiväks. Vatsoja ei kannata tehdä joka päivä, koska vatsalihakset palautuu hitaasti. Venyttelyt kannattaa tehdä salilla, koska lihakset ovat silloin lämpiminä. Älä koskaan venyttele kylmiä lihaksia! Tässä muutama vinkki. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, ihanaa että joku jaksaa vaivautua neuvomaan (: Näistä neuvoista oli heti paaaljon hyötyä! Kiitos paljon (:

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Oi kiitos, toteutan sen taas kun kerkeen (:

      Poista